söndag 18 september 2011

Tre stadier

Som värsta sportreportern har jag besökt stickkorgen och tagit pulsen på tre projekt.

Uppvärmning/Uppstart


Dom på Strikk var snälla nog att fixa fram förra höstens Rowankatalog. Jag fick även en väldigt glad överraskning i form av en söt (och väldigt vass!) sax. Helt perfekt, den jag har sen förut är i det största laget annat än vid tygklippning. Ser ju ut som värsta slaktarsaxen i jämförelse :)

I katalogen gömmer sig mönstret till den här koftan:

Foto och design: Rowan

Nu väntar lite detektivarbete i form av garnletning samt provstickning. Ska förhoppningsvis hitta ett alternativt garn än det som föreslås eftersom garnkostnaden annars hamnar på nästan 1800. I det saftigaste laget enligt mig, jag menar det kommer ju ta lika många år att sticka den!


Halvvägs i mål


Bakstycke samt framstycken klara, krage och ärmar återstår. Sen ser en ekologisk bomullskofta dagens ljus.


Målgång

Del 1 i lintrilogin är klar. Jag kan förvarna att jag inte var på det mest seriösa fotografhumör när jag skulle fixa fram bildbevisen...


Jag testade till exempel att fotografera samtidigt som jag gjorde en bakåtkullerbytta. Eller försökte få tröjan att se ut som ett spöke...


Några något normalare bilder...


Summan av kardeumman: Lintröja från Strikk, stickad i färgen kitt. Väldigt enkelt och snabbstickat mönster, valde dock att gå ner ett halvt nummer i stickor även fast jag höll stickfastheten (modellen är ganska vid nedtill). Roligt var det och glad är jag att den är klar men är det inte uschligt svårt att sticka jämnt med lin ibland?

Över till studion.

4 kommentarer:

  1. Ja,det är uschligt svårt att sticka med ling. men du har gjort det jättefint./Ma

    SvaraRadera
  2. hoppas att den sitter fint på också så att det "uschliga" arbetet var mödan värt...
    (p.s Ett brev är på G....trevligare än ett mail tycker jag...men så tar det lite längre tid:P )

    SvaraRadera
  3. Brev ännu väldans bättre! Visst vet du att vi flyttat? Eniros uppgifter stämmer dock!

    SvaraRadera