lördag 17 september 2011

Dags att ta sig i kragen

Höst var det! Dags att sticka värmande halskragar, märk plural för jag har haft lite svårt att bestämma mig. Efter några men och många om har valet slutligen fallit på dessa två:

Foto & deisgn: Tiny Owl Knit
"Ships & seaside" från Tiny Owl Knits. Är inte namnet helt fantastiskt så säg. Ships and seaside... jag drömmer mig bort till engelsk havskust. Kommer att passa finfint till min nya (ja helt ny är den inte, köpte den i maj men den känns pinfärsk i garderoben) eko-jacka. Om någon önskar vara kragkamrat med mig i höst så finns mönstret att köpa här.

Foto & design: The Purl Bee
Krage nummer två är från fantastiska The Purl Bee och går under namnet "Big Herringbone Cowl" och mönstret (fritt tillgängligt!) återfinns här. Jag hade tänkt sticka den redan i vintras men ibland blir projektlistan lite lång (läs miltals) i jämförelse med tillgänglig sticktid.

Förra året stickade jag däremot den här maffiga saken nedan fast i ljusgrått. Garnet, Mistral, var helt otroligt tjockt. Tror jag använde stickor 20 eller något sånt, inte så ofta man blir klar med ett projekt på en enda kväll. Mönster och garn finns att köpa från Strikk och den heter "Maffig fuskpolo".

Foto & design: Strikk

Nä, bäst att sätta igång å sticka dårå. Håller just nu på med nummer tre i lintrilogin.

Sticka lugnt!

3 kommentarer:

  1. Mysiga alla tre men etta var bäst/ma

    SvaraRadera
  2. ÅÅ vad mycket fint du sticker! Önskar att jag finge se allt på dig. Kram!

    SvaraRadera
  3. Stickar skulle det stå... nu blev det hälsingedialekt :)

    SvaraRadera