fredag 15 juli 2011

Fin i lin

Jag hade tänkt sätta tänderna i en lintrilogi. Först ut är den här tröjan från Strikk:

Foto och design: Strikk

Strikk är en av mina absoluta favoritgarnbutiker. Jag får utöva lite seriös mindfulness (mindfulness som i att det går bara att sticka en sak i taget) för att inte klicka hem alla deras designs på en gång för jag vill typ sticka allt. Men nu är det alltså den här tröjan som gäller för stunden. Garnet, valde den ljuvliga färgen kitt, ligger redan nystat i stickkorgen och väntar på att bli uppkastat på stickorna. Ni märker superlativen va ;)

Del 2 i trilogin kommer också från Strikk (som sagt, en favorit), deras "V-ringad tröja i Savannah och Strikk-lin".
 
Foto och design: Strikk

Tredje och avslutande delen är denna:

Foto och design: Astrid

Lovely lovely! Här är det Astrid som står för designen ("Härlig lintunika") och hennes garnbutik kan du besöka här. Jag tänker mig en enfärgad skapelse i mörkgrått. 

Har några grejer som ska slutföras först, en till sjal som ska sträckas och en kofta som vill ha en krage och ärmar men sen blir det lin lin lin!

5 kommentarer:

  1. Shit, du ligger inte på latsidan du.. Hoppas att ditt "endast-ett-projekt" håller bättre än mitt. Vips så har man tre tröjor och en sjal på g :P

    SvaraRadera
  2. En-sak-i-taget-grejen funkar hyfsat just nu. Iaf om man räknar ett projekt per hantverk ;)

    SvaraRadera
  3. Undrar lite varför jag har blivit omdöpt till "Välkommen". Jag känner mig ganska vänlig men att bli omdöpt vill Välkommen känns lite överdrivet ;)

    SvaraRadera
  4. Men samtidigt lite trivsamt :)

    SvaraRadera
  5. Jösses vilka härliga tröjor.

    SvaraRadera