söndag 24 juli 2011

Kärleksmums

Söndagkväll. Bakar kärleksmums inför morgondagen men misstänker misslyckat bak (och skyller på havregrädden). Helgen har tillbringats i finaste sällskap: syster A och systerdotter V har varit på besök. Vi har traskat omkring i sommaren, tittat på hus och leksaker och allt däremellan. Fikat och pratat till sent på nätterna över innanhavstekoppar. Nu så här på söndagskvällen känns det lite tomt och ensamt. En bra sak är iaf att jag äntligen äntligen lyssnat klart på herr Kallentofts Den femte årstiden. Nej tack säger jag, alldeles för mycket våld och brutalitet.

Sjalen Ishbel har lämnat sträckbänken.


Garnet inhandlades sist vi var i London. En superhärlig handfärgad (ekologisk tror jag) ull- och silkesblandning som jag utnämnt till Favoritgarn (dock inte favoritfärg) men som jag precis i skrivandets stund inser att jag glömt vad det heter. Ve och fasa!



Gillar mönstret skarpt också, kommer att bli en Ishbel 2 i höst.


Märkte att det var lite knepisch att fotografera en sjal så herr Kanin fick ställa upp som modell.


Vilket han, något motvilligt, gick med på. (Jag tror han är lite blyg).

Nu väntar lite plockepinn inför veckan (matback, kläder som ska strykas osv). Sen blir det fortsättning i den väldigt lokala Disneyfilmsfestivalen (endast E och jag som deltagare) med filmen Tangled.

Simma lugnt!

2 kommentarer:

  1. Ma. Vilken himmelskt vacker sjal o en söt modell.

    SvaraRadera
  2. Tack! Mönstret är ungefär hur roligt som helst att sticka! :)

    SvaraRadera