tisdag 6 september 2011

I bring you colour!

Eller inte jag men väl ett inredningsreportage i Sköna hem.

Foto Hans Bjurling för Sköna hem

Visst blir man fantastiskt glad?! Personligen skulle jag inte vilja bo så färgglatt men jag tycker ändå rummet är helt underbart. Soffan skulle jag allt bra vilja norpa med mig till framtida pysselrum. Funkar Cmd+C månne?

Jag är nog ingen riktig inredningsmänniska*. Visst tycker jag om att ha det fint men jag tycker inte om att gå i affärer och jag avskyr att leta saker (med undantag för garn som jag kan lägga åtskillig energi på att leta men det är fortfarande inte roligt). När jag väl köper något vill jag att det ska hålla för alltid så att jag inte ska behöva ge mig ut igen och leta. Hålla-för-alltid-mottot krockar lite med tråkigt-att-leta-känslan (som i att det tar tid att hitta ngt som man kan tänkas sig ha i huset hela livet) men det förstnämnda vinner ändå.

Mer inspiration men av ett helt annat slag. Via Annika Bäckströms blogg fick jag nys om Ignacio Torres magiska fotoserie Stellar. Ta en kik vettja, det är makalöst fint.

Tack för idag, slut för idag som min lågstadielärare skulle säga.

* En inredningsmänniska tänker jag är en person som kollar mycket i tidningar, läser bloggar om inredning och tillbringar mkt tid att införskaffa grejer till hemmet. Läste i DN om ett par som tillbringar hela helgerna med att leta saker till sitt hem. Ungefär som jag vill tillbringa hela helgerna med att pyssla. Alltså är jag en pysselmänniska :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar