lördag 3 september 2011

Inge tjuvkikande nu!

Lova att inte titta så ska jag visa en sak...


Jag har köpt garn! Och inte vilket garn som helst utan handfärgad merinoull från Kuigo.


Tycker speciellt om de små cerisa prickarna som dyker upp här och var. Ljuvligt!

Så här är det. Jag älskar att sticka med melerat garn (läs Noro Kureyon eller Silkgarden) men jag är inte så förjust i stickade grejer som är melerade. Lite knepigt det där.  Hur som haver, det ska bli ett sant nöje att sticka i det här garnet, varje maska kommer att vara spännande. Det kommer att bli en sjal (förstås!) i detta mönster.


Så nu är det fritt fram att titta igen! Ni har alltså inte sett att jag har köpt ännu mer garn fastän jag inte stickat klart något. Icke sa nicke, inget sånt.

2 kommentarer:

  1. Tyvärr, jag tjuvkikade o det skulle jag inte gjort för garnet var det vackraste garn jag sett. Lycko digKram Ma

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen fantastiskt! Handfärgat i små batcher så varje härva känns som ett sant hantverk, så levande på ngt sätt. Synd att de inte gör enfärgade garner också... Kram!

    SvaraRadera