onsdag 14 september 2011

Bokte

När te- och bokälskande samt bibliotekariepluggande Lina fyllde år så fick hon bokte från oss!

Jag köpte påste och bytte ut de ursprungliga etiketterna med egna där jag skrivit mina bästa boktips. Hade egentligen velat använda lite gladare färger på papprena men de var det som fanns hemma och jag försöker bli bättre på att "man tager vad man haver" när jag pysslar.


Hon fick även presentkort på bästa bokhandeln i stan, The English Bookshop, som jag sydde in i ett bokomslag - Agatha Christies Liket i biblioteket.


Vid ett annat boktipsartillfälle samlade jag boktips och godis i en burk istället. Eller bara godis och fina ord till någon som behöver få ett leende på läpparna. Eller en burk med utmaningar för den äventyrslystne eller...

2 kommentarer:

  1. Åååå vad påhittigt och fint... gillar särskilt presentkortspysslet!

    SvaraRadera
  2. Men vad det börjar klia i pysselfingrarna :) Dom har fått vila alltför länge nu...

    SvaraRadera