fredag 9 september 2011

Snickarboa och ja


I onsdags blev det här skrivbordet mitt. Jag har nämligen bestämt mig för att anordna en liten arbetsplats, en pysselplats.


Vad står det där undrade jag och optimisten Emil svarade "Pennywise. Men det är ju i alla fall ett bra band. Jag gillade dom när jag gick på högstadiet." Bra band eller inte, det ska målas över :)

Om man kikar lite närmare kan man se spår av forntida målningar...


Även fast skrivbordet verkar fått stå ut med en hel del så är det inget som lite färg inte kan fixa. Jag har sandpapprat och spacklat i dagarna två. Hu så tråkigt! Jag var tvungen att ta med mig en klocka ner till snickarboden och det var inte för att det fanns någon som helst risk att jag skulle förlora mig i arbetet utan enbart för att jag inte skulle blanda ihop 10 minuters sandpapprande med 10 timmars sandpapprande, något som annars är lätt hänt enligt mig...

I helgen ska färg inhandlas samt en stol hämtas upp från norr om stan. Kommer nog dröja lite innan jag målar eftersom energireserven är låg just nu men hur som haver så har jag kommit en bit på väg i alla fall.

Nu väntar te och film på mig medan jag väntar på att Emil ska komma hem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar