måndag 15 augusti 2011

Blått och grått

Dags att räta ut frågetecknet, den blå mössan är färdig! Herr Kanin tackade nej till fler modelluppdrag och jag upptäckte att en mössa gärna vill ha lite utfyllnad av t.ex. ett huvud för att göra sig på bild. Hur som haver, jag är riktigt nöjd.



Garnet är Luxury Tweed nr 19 från Debbie Bliss, en glad överraskning. Mönstret är hämtat ur Laura Irwins bok Boutique Knits och omslaget pryds av en likadan mössa.



Mera blått. Efter sjalkorgarna till hallen påbörjade jag en kofta från Rowan och så här långt har jag kommit:


Det vill säga ganska långt men långt ifrån klart :)

I stickkorgen huserar ett nytt mössprojekt och även detta mönster återfinns i Boutique Knits, en bok som visade sig vara en alldeles förträfflig födelsedagspresent.


Det här ska alltså bli en mössa om några varv och stickbyten (man ska byta stickor 4 ggr!). Använder Viking Eco-Ull, ett väldigt prisvärt ekogarn som återfinns i fina härliga gråa nyanser. Ahh denna ljuvliga färg grå.

En dam som förstår sig på grått är TantJohanna, kika in här för lite härlig grå inspiration.

Glad måndag!



2 kommentarer:

  1. O, en sån fin mössa!
    /Carolina

    SvaraRadera
  2. Tack! Funderar (som i att jag har redan köpt garn :D) på att sticka en lite mindre färgglad variant av den också. Du får gärna dela mönster om du är sugen på en egen :) / W

    SvaraRadera