lördag 20 augusti 2011

Regnlördag och garndrömmar

Vaknade strax före kl 11 och fick skyndsamt slå på kaffebryggaren eftersom vi bestämt lunchdejt med C och H vid tolvsnåret. Vi hann och det var mycket gott.

Igår regnade garndrömmarna tätt, hittade massa garner som jag vill pröva och mönster som vill stickas. Jag ägnade även en del av kvällen till att utöva stickningens ädla konst och kom (räkna sakta till 10) så här långt:


Hmm. Inte alls frustrerande, inte det minsta lilla...

Gårdagens idéflora resulterade i en liten garnskörd idag. Drops Nepal i fem olika beige/grå/blå-nyanser som ska bli en värmande historia för halsen är det tänkt. Återkommer på den punkten.


Resten av idéerna fick åka in i min nya jag-skriver-väldigt-mycket-listor-bok, en väldigt praktisk liten sak.


Regnet droppar fint mot rutorna, Emil kokar te och jag återbesöker Katniss i The Hunger Games. Ikväll blir det bio tillsammans med våra lunchkamrater. Trevlig grej det här med helg.

4 kommentarer:

  1. ...och eftersom jag bor i en mindre stad än du, och inte kommit på det där med garnköp på nätet så ska jag idag ge mig ut för att hitta ett substitut för DROPS Nepal... förresten, det där utlovade mailet kommer...vilken dag som helst ;P *kram

    SvaraRadera
  2. O väntar rejält på mejlet :) Jag tycker garnkommentarerna på Raverly hjälper i garninternetshoppandets rike. Eller så får fröken helt enkelt hälsa på i Uppsala ;)

    SvaraRadera
  3. Uppsala låter ju trevligare än internetshopping...Och nu har jag (på en vecka) gått från att vara fröken till fabriksarbetare...Så kan det gå! (Mer om det i mailet kanske?)
    Jobbar du hela dagar, alla dagar?

    SvaraRadera
  4. Just nu är det fulla dagar hela tiden men längre fram blir det nog lite mer flexibelt!

    SvaraRadera