tisdag 30 augusti 2011

Varning!

En varning riktas till känsliga läsare: det här kommer att bli sockersött!

Så, nu när ni har blivit varnade ska jag berätta om Emils födelsedagspresenter från undertecknad. E är lite knepig när det gäller prylar, han gillar typ inte saker vilket gör det extradubbelknepigt att komma på presenter till honom. Han är också en sån som man inte ger ytterligare en stickad halsduk till eftersom "vadå jag har ju redan en". Och efter ett ex antal år under samma hustak kändes det som om jag gett min beskärda del av bio+middagspresenter eller utflyktsdag med engångskamera. Vad göras?

Det hela började med att jag fnissandes försökte föreställa mig hur han skulle reagera om jag skulle broderat en bonad till honom a la classic style (han skulle freaka ut). Lite för mycket jobb kändes det som (även om jag skulle få mig ett gott skratt) och jag övergav tanken men budskap-på-vägg-idén blev kvar och resulterade i två inramade print.


Det till vänster är gjort av Bianca Hall och texten lyder: Life would be rubbish without you. Till höger är det Therese Sennerholts Love is the new black. Hade gärna norpat ett större ex av det sistnämnda men hon trycker i begränsade upplagor så det var helt enkelt slut!

Håll fast vid tårtpapperformade hjärtan och kärleksförklaringar så går vi vidare till nästa present nämligen *trumvirvel* ommålning av skafferiet!


Syns inte så tydligt på bilderna (till vänster innan, till höger nymålat) men i IRL är det en jätteklar förbättring. (Var lite för mörkt i skafferihörnet för att telefonkameran riktigt ville vara med och leka).

Min första tanke var att måla hela skafferiet i ett mönster, rutigt alternativt spetsmönstrat, eller fylla det med matrelaterade små budskap som "I´m nuts about you", "Du är fin som en pralin", "Söt som socker" osv. Sen kom jag på att A: jag gillar verkligen inte att måla och B: less is more right? Det fick bli "I love you more than chocolate" ett uttryck som jag norpat från Carolina.


Till saken hör att bland det viktigaste vi har i vårt skafferi är vår prickiga chokladlåda. Vi tar hårt på det där med antioxidanter i det här hushållet vill jag lova.


Så hjärtat gömmer sig under chokladlådan, piffigt va? Sen fick han en grattispuss. Hipp hipp hurra för Emil!

5 kommentarer: