tisdag 16 augusti 2011

Broderi brodebra

Den senaste tiden har ett litet frö börjat ge sig till känna i mitt huvud och det lilla fröet ropar mer och mer varje dag: Börja Brodera!

Har inte broderat sen jag var liten, vi pratar före skoltiden, och det sista "broderiprojektet" jag kommer ihåg var ett korsstygnsbroderi i form av en häst. Kommer också ihåg att trådarna trasslade ihop sig (frustration frustration!) och att det aldrig blev klart. Men det kanske finns hopp, mamsen är ett riktigt broderiess så jag får väl hoppas att jag blivit broderiblessed dna-vägen :)

Lite broderiinspiration som jag snubblat/surfat på:

Finfint hjärtbroderi från Michelle, mönstret finns här. Jag tänker födelsedagskort AB!

Foto Michelle Alynn Clement, Scissor Quirk
Foto: Michelle Alynn Clement, Scissor Quirk

Och enkelt men så himlans fint broderi från bloggen Katie cupcake som får idésnurran att sätta igång big time.

Foto: Katie cupcake
Hmm. Lite mer pysseltid vore inte helt fel.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar