måndag 8 augusti 2011

Det är Robin Hood jag vill ha

Har aldrig varit en huv-människa (antagligen för att jag allt som oftast vill ha en sjal eller två runt halsen) men nu gäller andra bullar. Alla drömprojekt (okej inte alla alla men många) inför hösten har huvformat av något slag.

Foto och design Rowan

Kofta från en av Rowans höstkollektioner från förra året. Önskeprojekt numero 1.

Foto och design Ysolda
Ysoldas Peaks Island Hood samt hennes kofta Melia från senaste kollektionen Little Red in the City.

Sist ut på önskelistan är mönstret Hoddie Devoted från boken Boutique Knits av Laura Irwin, för övrigt en väldans trevlig stickbok med många fina mönster. Man kan ju tycka att modellen skulle sett lite muntrare ut när hon har fått en sån här fin huva:


Nu ska jag blunda, inte ta in några fler intryck förrän... låt säga.... våren 2013 för nu börjar projekthögen bli lite väl stor. Med det sagt så kan jag gladeligen upplysa att mamsen och jag ska traska till garnaffären redan idag för att inhandla garn till nya mössor :)

Tjingeling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar