torsdag 4 augusti 2011

Med en enkel tulipan...

Paps och mams är på besök = yey!!! Och eftersom pappa fyllde år i lördags blev det födelsedagskalas när de anlände igår. Av oss (dvs Emil och undertecknad) fick pappa boken Upplev Sveriges historia : en guide till historiska upplevelser i hela landet av Dick Harrison som är precis vad det låter som, en blandning mellan historiebok och uppslagsbok för utflyktsmål (picknick!).


Om man har tur kanske man får följa med på en utflykt eller två :) Och eftersom pappa är pappa så fick han också...


.... näsdukar! För ingen kan vara förkyld som pappa. Atchoooo!

Själv nosar jag vidare på origami (vill hela tiden säga oregano av någon oförklarlig anledning) och dekorerade paketet med lite tulpaner.


Efter maten åt vi Carolinas kaka. Det är ett sånt recept som man egentligen måste döda för alternativt gifta in sig i släkten för att kunna lägga vantarna på. Jag kände mig därför inte lite fräck när jag harklandes och mumlandes frågade om jag möjligtvis kunde få receptet utan att begå mord alternativt tossa ihop våra eventuella framtida barn och därigenom säkra receptet. Och det fick jag, nemas problemas sa Carolina och jag hade receptet i hand fortare än jag kunde beställa en kaffekopp (det vill säga väldans kvickt).


Låt mig säga så här, fotobeviset kanske inte är det bästa men den här kakan är GOD.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar