söndag 19 februari 2012

Mr Darcy here I come!

Här om dagen kom en ny stickbok som jag är lite nyfiken på. Det är Jennie Atkinson som står bakom designen i boken A Handknit Romance: 22 Vintage Designs with Lovely Details.

Själv skulle jag kanske skippa blomsterkorgen och hatten men jag tycker dom här topparna är riktigt pralinfina.

Bild från boken A Handknit Romance
Bild från boken A Handknit Romance
När jag ändå var i tagen snubblade jag även på magasinet Jane Austen Knits 2011. De få bilder jag sett från det verkar inte vara så inspirerande i mönsterväg (min Mr Knightley skulle nog smälla av om jag stickade en "handsome vest" till honom) men temat fick mig ändå att le. Jane Austen och Harry Potter verkar vara återkommande i garnvärlden. Hittade även en en virkbok på temat Austen med den ack så finurliga titeln Austentatious Crochet: 36 Contemporary Designs from the World of Jane Austen men med, hur ska jag uttrycka mig... mindre finurliga mönster... (i alla fall baserat på de bilder som presenterades via Amazon).


Bild från Jane Austen Knits, 2011

För att fortsätta på Austen-temat. Varför inte en 5-årsdagbok Jane Austen-style?


Mera Austen! HarperCollins har bett 6 författare att skriva moderna varianter på Austens romaner. Först ut är Joanna Trollope som ska göra en rewrite av Förnuft och känsla. Nästa på tur är Curtis Sittenfeld (oh happy day!) som ska ta sig an Förnuft och känsla.

Ännu mer Austen? Då går vi till bloggarkivet. För några månader sen snöade jag in på omslag till Austens Emma

Nu fortsätter söndagen med ett stycke utflykt och ett stycke födelsedagspresenttillverkning. Inge mer Austen dock.

Ha en fin dag!

2 kommentarer:

  1. Pax för mönstret på bilden näst längst ner.. femårsdagboken... och mr. darcy ;)

    SvaraRadera
  2. Mr Darcy går jag nog en rond för ;D

    SvaraRadera