söndag 26 februari 2012

Oversized

Det är inte ofta jag använder ordet "maffigt" och än mer sällan jag ser på tv-programmet Go'kväll (det har hänt en gång) men här kommer en kombination av just maffigt och Go'kväll. Redo?

I höstas bytte jag kanal lite planlöst så där som man gör och hamnade på ett gör om mig-inslag i Go'kväll. Och jag kan bara inte sluta tänka på ett av halsbanden som stylisterna valt, se bildbevis nedan. I vanliga fall gillar jag oftast ganska nätta smycken och det här halsbandet måste väl ändå räknas till den direkta motsatsen till just "nätt" men jag oh så jag gillar.


Det är gjort av trä och bladguld och kommer från danska Monies. Här är tillhörande armband:

Bild från Monies

Lite som Tim Walkers foto av Lily Cole med jättepärlor.

Foto Tim Walker "Lily Cole and Giant Pearls" 2004

Eller som Tom Chungs trädiamanter.

Bild från Tom Chung

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar