lördag 14 januari 2012

Startskott helg

Jag inledde helgen med att sluta tidigare från jobbet, gå om Forsa bageri och köpa bröd, hämta upp virkböcker som jag reserverat, köpa garn samt träffa en fin vän. Sweet life!


Jag lånade Mia Bengtssons amigurumiböcker, här ska det virkas! En liten dam i vår närhet fyller år om några veckor och jag hade tänkt sno ihop en flodhäst till henne. Skriver "tänkt" eftersom jag inte är så haj på att virka (läs: kan inte). Mia Bengtsson har för övrigt En kreativ liten blogg.


När jag traskade mot stationen för att träffa L råkade jag gå förbi Yll & Tyll och helt plötsligt kände jag att jag var tvungen att gå in och att jag prompt var tvungen att köpa garn och sticka en randig halsduk. Vem är jag och inte lyda ett sånt infall?



Blev fyra nyanser från Rowans fine tweed. 25 grams nystan = ack så söta!



L överraskade med present i form av en vacker kopp. Jag älskar fåglar! Och koppar. Lilla julafton för min del med andra ord.

Avslutningsvis: Katten satt och hängde och ville också komma med på bild. Låt mig presentera favorithalsbandet just nu:


Helg!

2 kommentarer:

  1. Wilda! Tänk vad roligt om vi kunde ha virkat tillsammans, för virka är det enda pyssel jag är haj på :) Jag köpte en liknande virkbok med jättecharmiga virkfigurer förra året, återkommer med titel!

    SvaraRadera
  2. Vi kanske ska skypevirka ;) Längtar tills vi bor närmre varandra för det tror jag bestämt att vi kommer att göra ngn gång. Vi ska ju jobba på samma bibbla ;)

    SvaraRadera