söndag 8 januari 2012

Samson du är rar



Någon som sett Samson och Sally? Det var nog mitt första möte med mörker och vemod som liten. Jag såg den om och om igen och tyckte den var så hemsk och sorglig men samtidigt fin.

Igår bestämde jag mig för att jag ville se den igen. Det visade sig vara ganska kört att få den i dvd-format, däremot hade någon vänlig själ lagt upp hela på youtube. Och så här efter att ha sett den igen, det var en si så där 20-25 år sen sist, kan jag bara säga huuu så hemsk, vilken dramatik, vilken svärta och smärta. Men samtidigt, så fin! Jag ryser när Samson skriker "MOOOOOOOR!". Och ler när Sally pratar om förälskelse och konstaterar "Samson du är rar".


Med mig i soffan hade jag nytt stickprojekt. Ska bli en present och tillika halskrage.

Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar