söndag 1 januari 2012

Bokslut 2011

Nyår är väl summeringarnas tid. Jag väljer att lista de bästa böckerna jag läste under förra året. Och även om det känns som om jag inte hann med att läsa någonting så fylldes i alla fall 1 1/2 läsdagbok så några rader blev det ju bevisligen. Här är favoriterna:
2012 lovar jag högtidligen att ha kortare reservationslista på bibblan (det blir faktiskt rent stressigt ibland) och jag vill även läsa fler faktaböcker. Nu tillbaka till soffan och bok. Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Wow! Vad du har hunnit läsa många bra böcker. Min lista blir en ganska sorglig ljudbokslista det här året. Mitt nyårslöfte får bli att ha en längre reservationslista. Kram!

    SvaraRadera
  2. Noveller kanske vore något om lästiden är knapp och utspridd? Rekommenderar Rika flickor av Silke Scheuermann och Miranda July som har en skruvad novellsamling som både väcker tankar och fniss.

    SvaraRadera