lördag 15 oktober 2011

Färdig, sort of

För några veckor sedan såg ett hörn av vår lägenhet ut så här:


Ni ser väl pysselhörnepotentialen? Lite second hand-inköp, rotande på vinden samt några burkar färg senare ser det nu ut så här:


Har inte riktigt bott mig in än. Första prio är att skaffa en lampa så att det kan pysslas natten lång, dagsljuset är ju något av en bristvara så här i oktober...

Skrivbordet (som såg ut så här innan) fick bli vitt. Jag funderade lite på om jag skulle måla insidan av lådorna i olika färger men det fick bli bänkpapperstyle istället:


String-hyllan kommer ursprungligen från Emils föräldrar och har även tillbringat en stor del tid i en replokal, numera glad pysselhörnebärare.





Lite förvaringsmöjligheter och favoritburken som jag fått från en kollega på mitt förra jobb. Det är det bästa med att få presenter, förutom att det ju (oftast) är sprallans fina grejer så blir ju presenten ett personminne. Så fort jag ser den här burken tänker jag till exempel på Eva!

En ny sak som jag inhandlat är ett bokstöd i form av ett rådjur från Züny, handgjort och i konstläder och väldans sött om ni frågar mig :)



Och givetvis har några kaniner fått flytta in. Hur skulle det annars se ut?!


Pyssla lugnt!

4 kommentarer:

  1. Oj vad fint du gjort./ma

    SvaraRadera
  2. Haalå! efterlyser nya stories-inlägg

    SvaraRadera
  3. Jo just det, det var det där med att uppdatera bloggen också. Coming soon, promise :)

    SvaraRadera